Ural Opera Ballet, Jekaterinburg
ROMEO JA JULIA
Ballett kolmes vaatuses
William Shakespeare’i samanimelise tragöödia alusel
Koreograaf: Vjatšeslav Samodurov
Dirigent: Pavel Kinitšev
Kunstnik: Anthony Macilwaine
Kostüümikunstnik: Irena Beloussova
Valguskunstnik: Saymon Bennison
Näitlejad: Jekaterina Sapogova, Aleksandr Merkušev, Igor Budõtsõn, Gleb Sagejev, Sergei Kraštšenko, Viktor Mehhanošin, Anastassia Bagajeva, Nadežda Šamšurina, Karina Rafalson, Andrei Veškurtsev, Stepan Kossõgin, Anastassia Rakitina, Veronika Selivanova, Miki Nishiguchi, Kyonsun Pak, Ksenja Panova, Tomokha Terada, Aleksei Seliverstov
Etenduse kestus: 2 tundi 40 minutit
Preemiad festivalilt „Kuldne Mask“ 2017 – parim balletietendus, parim meesosatäitja. Nominatsioonid „Kuldne Mask“ 2017 festivalilt – parim dirigenditöö, parim koreograafitöö, parim kunstnikutöö, parim kostüümikunstnikutöö, parim naisosatäitja, parim meesosatäitja.
Vjatšeslav Samodurovil on õnnestunud luua täiesti originaalne versioon. Kolmevaatuselises etenduses on ta loobunud nii draama-balleti žanrist kui ka Angelin Preljocaj’i radikaalsest stiilist. Kuna autor ei püüdnudki kõiki Shakespeare’i tragöödia süžeelisi keerdkäike, loobus ta praktiliselt pantomiimist ning laseb tantsul ning plastilisusel lugu jutustada ning tundeid väljendada. Samodurov pole ohverdanud ei tunnete jõudu, ei mängu temperamendiga, ei dramaatikat. Ta seadis endale veelgi keerulisema ülesande, pakkudes välja teater teatris lahenduse: publik on kohal, aga näitlejad ei mängi mitte etendust, vaid truppi, kes harjutab alles tulevaseks etenduseks, mis annab tegevusele, tunnetele ja mõtetele lisamõõtme; vaatajale aga terve valiku emotsioone ning noortele esinejatele võimaluse areneda näitlejatena ning kasvada inimesena.
„Nezavissimaja Gazeta“
Kui mõtlesin „Romeo ja Julia“ lavastamisele, pidin otsustama, kas see tuleb „eilsest“ või „homsest“. Selles mõttes on teater unikaalne platvorm, kus mõtted saavad vabalt mineviku ja oleviku vahel hõljuda. Shakespeare’i kuulus ütlus: „Kogu maailm on lava ning meie vaid näitlejad seal sees...“ on äärmiselt terviklik mudel. Seda ma tahtsingi näidata. Aga selleks, et veidigi vähendada paatost, mis balletis sellele teosele lisatud sai, tulin ma mõttele rebida kogu lugu aja ja ruumi kontekstist välja ning esitada seda vormis, justkui toimuks teatris Globe selle etenduse proov.
Vjatšeslav Samodurov