18. oktoober Alexela Kontserdimaja
Peterburi muusikalise komöödia teater
Cole Porter
Muusikal kahes vaatuses
Venekeelne tekst: Polina Melkova
Laulutekstid: Susanna Tsirjuk
Lavastaja: KERO
Muusikajuht ja dirigent: Aleksei Nefedov
Kunstnik-lavastaja: Tamaš Rakai
Kostüümikunstnik: Agnes Djarmati
Koreograaf: Viktoria Barta
Valguskunstnik: Peter Šomfai
Kostüümikunstniku assistent: Katalin Bom
Lavastaja assistent: Tamaš Panik, Sofia Krõlova
Muusikajuhi assistent ja kontsertmeister: Jelena Bulanova
Arranžeeringute ja orkestratsioonide autor: Darja Novoljantseva
Vastutav kontsertmeister: Valeri Prudnikov
Balletijuht: Ivan Dremin
Osades: Natalia Dievskaja, Agata Vavilova, Kirill Gordejev, Jevgeni Širikov, Jevgeni Zaitsev, Igor Kroll, Aleksandr Suhhanov, Vera Svešnikova, Jelena Bahtijarova, Ivan Korõtov, Aleksandr Lenogov, Marat Ramov, Vassili Gluhhov, Vladimir Jaroš, Fjodor Ossipov, Andrei Matvejev, Sergei Braga, Viktor Tšubarov, Aleksandr Šaporov
Ansambel ja ballett: Anija Agibajeva, Tšulpan Aimetova, Viktoria Barkanova, Jelizaveta Beloussova, Natalja Burtassova, Marianna Ovtšarenko, Viktoria Vjatkina, Vassili Gluhhov, Renat Daškin, Jevgenia Dementjeva, Eldar Džemilev, Anton Dumtšikov, Jekaterina Zernova, Andrei Kaznatšejev, Aleksandr Kanev, Nikolai Karš, Deniss Konovalov, Sergei Koržavin, Marina Krasnojarskaja, Olga Krasnõhh, Aleksandr Kurjata, Aleksandr Malinovski, Maria Markunina, Maria Martirosjan, Maria Mukupa, Darja Pašinskaja, Roman Petrušenko, Anton Plavskii, Marat Ramov, Maria Rešavskaja, Natalja Rjabikova, Pavel Sidorov, Anton Stepanov, Andrei Suntsov, Iskander Fahrutdinov, Anastassia Tšjornaja, Roman Šopotov
Etenduse kestus 3 tundi
16+
„Kankaani" võib pidada üheks Muusikalise komöödia teatri viimase aja õnnestunumaks uuslavastuseks. Lavastaja Mikloš Gabor Kerenji, kes peitub loomingulise psedonüümi KERO taga, on seekord kutsunud abiks ungari muusikateatri tuntuimad tegijad, ning pöördunud Cole Porteri klassikalise muusikali poole, mis vallutas Broadway 1950ndate alguses. Selle edu tuules valmis 1960. aastal filmiversioon, mille režissööriks oli Walter Lang ja peaosades mängisid Shirley MacLaine, Maurice Chevalier ja Frank Sinatra. Film ei osutunud eriti edukaks, kui mitte lugeda Grammy auhinda parima filmimuusika eest. See film julges aga ühena esimestest eirata jäika ja variserlikku Hayesi koodeksit, mis keelas ka kõige süütumal viisil näidata kinolinal mehe ja naise vahelisi romantilisi suhted.
„Pole suuremat õnne kui tunda vabadust", ütleb Mikloš Gabor Kerenji oma saatesõnas muusikalile, tõstes vabaduse lavastuse keskmesse.
Veebiajakiri Interessant
Kerenji on efektsete teatraliseeringute meister, ta on loonud muinasjutulise ja vaatemängulise lavastuse, et rääkida oma vaatajaga armastusest, nagu tal on kombeks saanud. „Kankaan" on maestro seitsmes lavastus Peterburi muusikalise komöödia teatris. Õigupoolest räägivad kõik tema lavastused, olgu see Imre Kálmáni „Krahvinna Mariza" ja „Bajadeer" või dramaatiliselt haarav Frank Wildhorni „Jekille & Hyde", armastusest kui kesksest instinktist ja maailma peamisest liikumapanevast jõust.
Ajaleht Sankt-Peterburgskii Muzikalnii Vestnik
See on ere näide eelmise sajandi keskpaiga klassikalisest Broadway muusikalist, mis sisaldab meeldejäävat muusikat, kergesti jälgitavat lugu, värvikaid kostüüme ning rohkesti säravaid muusikanumbreid.
Loomulikult käib jutt armastusest, mis võib muuta maailma. Konflikt teemal, kas kohtunik võib armuda tüdrukusse Montmartre´il, on iseloomulik klassikalisele operetile. Operetlik on ka selle lavastuse finaal, kus konflikt laheneb ootamatult sujuvalt, ja vastavalt žanri seadustele ootab vaatajat happy end. Erinevalt selle teatri eelmistest muusikalidest puuduvad „Kankaanis" erilised efektid või vaatajat rabavad lavalised lahendused. Suurde plaani on tõstetud näitleja ja tema mõju vaatajale.
Portaal Musecube